Madame Tussaud

Vi såg inga kändisar bland allt folk på turistgatorna. Men vi såg presidenten och hans fru på Madame Tussaud.




Madame Tussaud i New York kändes lite torftigt. Kanske var det lite för få figurer, kanske lite för hafsiga. Ett par snygga superhjältar blev vi i alla fall imponerade av. Stålmannen från urtiden och Edward (vampyren i Twilight) från nutiden.



 



















Det var kul att jämföra sig med dockorna. Jag menar hur lång kan en basketstjärna verkligen vara?

Många dockor var baseball, fotboll, basket. En annan fattade ju kanske inte ens vad det var för stjärna ens när skylten visade namn och prestationer... Ja amerikansk kultur må vara importerad av västerlandet, men allt lägger man ju inte märke till.








Avslutningen på den snitslade banan var en återvändsgränd. Fast man fick inte gå tillbaka, utan man fick vänta. Vi väntade ungefär fem minuter och sedan öppnade de dörren till en biosalong. Det var bara att ta plats och uppleva en 4D-film med Svampbob som huvudrollsinnehavare.

Svampbob var inte vad jag hade förväntat mig på Madam Tussaud, men det var skoj. Han är ju go och glad och hans jakt på den försvunna picklesen gjorde sig riktigt bra i 4D. Den fjärde dimensionen var vattensprut, dunkar i ryggen, smällar på smalbenen och vibrerande stolar. Inget som man vill ha i tv-soffan på vardagskvällar - det kan jag garantera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0